Taxipret & Balkonspotten - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu Taxipret & Balkonspotten - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu

Taxipret & Balkonspotten

Door: bijmaxima

Blijf op de hoogte en volg

13 Mei 2011 | Nederland, Eindhoven

Hallo allemaal!
Waar zal ik nu eens beginnen? Eindelijk een momentje gevonden, waarin ik weer eens een verhaaltje kan schrijven. Het is namelijk erg druk in het reintegratieoord Eindhoven: hele dagen op het balkon zitten in het zonnetje loerend naar alle lamgslopende mensen, met de taxi, naar school en met de taxi weer terug, afentoe een echt uitstapje naar de AH en gezellig eten met huisgenootjes en vriendinnetjes :)! ja dat is alweer een stapje verder.

Nu ik in Eindhoven ben voel ik me wel weer een beetje beter. Lekker zelfstandig (fijn, soms even frustrerend als ik weer wat vergeten ben vanuit mijn kamer boven) ,maar gelukkig heb ik hele lieve huisgenootjes, die zich hebben ontpopt tot ware mantel- en thuiszorgers :). Samen boodschappen doen, steunkousen aandoen (dus elke dag lekker vroeg opstaan, omdat zij ook vroeg naar de universiteit moeten) en verplichte film-ontspanavondjes! Dus dat gaat allemaal goed. Soms lijkt het te goed te gaan en doe ik weer te veel (zo moest ik dit weekend eindexamentraining wiskunde geven en was ik fysiek helemaal uitgeput daarna). maar goed daar leer ik weer van. Nu nog een weekje en dan naar de arts voor de tweeede controle, spannend! kijken of de breuk is dichtgegroeid etc en of ik dan eindelijk met fysio mag beginnen (officieel dan). dus dat is wel spannend, dan zou ik naar 100% lopen kunenn gaan en op een gegeven moment zonder krukken en rolstoel kunnen gaan lopen en de bus kunnen pakken...

Maar voor nu moet ik nog even met de taxi pakken. En wat een avontuur is dat zeg... eerst was het nog een hele klus om een taxibedrijf te vinden, die mij niet weigerde omdat ik in een rolstoel zit. Daarna was het nog moeilijk om een taxi te vinden, die mij geen uur liet wachten. Maar uiteindelijk blijkt het echte rijden nog wel een groter probleem voor taxichauffeurs: De weg niet kunnen vinden op het TU/e terrein, kaartjes voor de slagboom vergeten te pakken (en vervolgens maar zeer vervaarlijk achter een andere auto onder de slagboom door) en achteruit rijden en een andere keer weer het bord raken waar de naam van de faculteit op het universiteitsterrein staat. Ik heb zelfs in zo'n rolstoelbusje (incl liftlaadklep) gezeten!Tis allemaal wat... gelukkig weten ze nu bij het bedrijf wel wie ik ben, "die studente" (de rest van hun klanten zijn allemaal oude mensen) en heb ik de grootste lol met de taxichauffeuren!!
Ach wat is het leven toch leuk!!

Groetjes vanuit mijn balkonnetje in Eindhoven!



  • 13 Mei 2011 - 09:01

    Rachel!:

    He baby, I'm back again! Cubaanse tijd is het nu 5.00 uur in de ochtend/nacht, dus ik voel me erg duf, maarja, het gewone leven staat weer voor de deur, over een half uur vertrek ik naar de basisschool om alles voor te bereiden voor volgende week.
    Ik las net de mail dat je deze blog weer had geplaatst en was erg benieuwd. Je schrijft het iig weer erg vermakelijk! Wanneer is die 2e controle precies? T is idd echt een heel spannend moment! Ik hoop met je mee dat het snel goed komt! We kletsen snel bij, ik kom naar je toe!
    Dikke kus!

  • 13 Mei 2011 - 10:01

    Anna-Vera:

    Je leert zo wel genieten v de kleine dingen in t leven! En je maakt nieuwe vrienden! Misschien kan je vriend in de groene auto je wel brengen! Nou succes met aansterken, je kan het !!

  • 13 Mei 2011 - 16:37

    Elsa:

    Hoi Kristine,

    Het klinkt goed wat je schrijft en dat te veel doen, herken ik wel - ik heb vandaag maar een rustdag ingelast. We wllen heel veel, zijn we geweend en dan kan het nog niet, denk ik.
    Maar goed plannen maken is ook goed. Het zou fijn zijn als je na je controle weer wat mag uitbreiden, zo ga je stukje voor stukje vooruit.
    Dank je wel voor je gezellige mailtjes!

    Groetjes Elsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 30777

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 April 2014

Aanleunwoning Strijp S

01 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Verpleeghuis 't Lint

09 Maart 2011 - 24 April 2011

Residentie Park De Houtkamp

25 Februari 2011 - 09 Maart 2011

All-inclusive Resort MMC

24 April 2011 - 30 November -0001

Reintegratieoord Eindhoven

26 April 2014 - 30 November -0001

Pensionada Walhala

03 Juli 2015 - 30 November -0001

Subtropisch Den Haag aan zee

Landen bezocht: