Uw bezorgtijdslot: tussen 08.00-22.00u - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu Uw bezorgtijdslot: tussen 08.00-22.00u - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu

Uw bezorgtijdslot: tussen 08.00-22.00u

Door: Kristine

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2013 | Nederland, Eindhoven

Gister was de grote dag: Eindelijk zou ik Maxima in het echt gaan zien en een hele mooie profielpicture voor deze blog bemachtigen (dat had ik i.i.g. zo in mijn hoofd)! Helaas liep het toch weer even anders (soort van rode draad door mijn blog, niet?), want door wat minder heldere communicatie vanuit de organisatie, hebben we alleen de politieagenten mogen bewonderen, die netjes de weg naar de sporthal voor ons hadden versperd. We konden nog net een foto maken van de grote uitgeprinte foto van Maxima (thanx supersnelle technologie van Océ), die een halfuur eerder nog door hetzelfde gangpad had geparadeerd, waar Diana nu haar grootste rolstoelbestuurderskunsten moest vertonen. Wat we wel zagen, was dit: http://www.youtube.com/watch?v=Wnrus1LyMno&feature=youtu.be. Tja... wat kunnen we hier over zeggen? De rolstoel biedt zo zijn voordelen, want we kregen een VIP pas. Zodoende mochten Diana en ik het schouwspel van heel dichtbij bewonderen (gelukkig konden die robots niet zo hard schieten (understatement)). We hebben uiteindelijk maar liefst drie wedstrijden van de Robocup 2013, het next-level voetbal, bijgewoond. Een combinatie van de meest wonderbaarlijke emoties onder de deelnemers, de last-minute programmeerskills van de Aziaten (met jas aan, ondanks de 30gr C) en de ongelooflijk trage robots, maakte het dat we het zo lang volhielden. Ondanks het hoge n.e.r.d.-gehalte, was het stiekem toch best wel cool om te bedenken hoe ver de technologie van nu al is: robots die uit zichzelf in een team kunnen voetballen (onze diepweggestopte technische passie begon toch wat op te borrelen). Wat zouden ze dan nog meer kunnen (denkwolkje)? Het plan om er één te ontvoeren en als zorgrobot hier thuis in te zetten liet ik ter plekke toch maar varen vanwege de grote emotionele betrokkenheid van de studenten aan hun robots. (zie wederom het youtube filmpje).

Echter was het ontvoer-idee alleen tijdelijk onderdrukt, want die avond kreeg ik toch echt de neiging om een aantal van die gele minions mee te nemen naar huis. De 3D brillen in combinatie met de morfine maakten Despicable Me 2 voor mij een echt avontuur! Helaas greep ik steeds mis met mijn handen en verlieten we dus met lege handen de bioscoop. Echter kon mijn dag niet meer stuk, toen er toch zo'n fijn geel figuur bij mijn Happy Meal was gevoegd!Deze doet nu elke avond het licht voor mij uit.

Hoewel dit een duidelijk hoogtepunt was, zal ik jullie ook nog een korte update geven van de andere heuglijke gebeurtenissen in mijn turbulente leventje deze week (wees niet bang: ik heb een significante corelatie gevonden lengte van de blog ~ #l lezers, en ik wil toch graag dat duivelse 6666 halen hehe). Onder andere heb ik eindelijk mijn leuke nichtje gezien (10 maanden, dus we hebben samen goed geoefend op onze eerste stapjes); heeft Cindy weer heerlijk voor mij gekookt; blijkt avocado enorm lekker broodbeleg; heb ik in de oefenzaal op de hometrainer in zijn achteruit kunnen trappen (da's zonder weerstand :D); hebben twee goede vriendinnen een baan gevonden; heb ik voor het eerst van die opgerolde croissantjes gegeten; ben ik personal shopper op wieltjes geweest voor mijn moeder (hoe handig: alle medewerkers willen alles voor je pakken én terughangen ;) en ben ik erachter gekomen dat doorzettingsvermogen soms heel vermoeiend kan zijn (begonnen aan mijn eerste sieradencollectie, Yolanthe eat your heart out ;). Daarnaast heb ik deze week nog kennisgemaakt met de huishoudelijke hulp (ik ben denk ik niet het werkster-type ben;), de vrijwilligersdienst voor boodschappen, en ook de thuiszorg beter leren kennen (in het weekend zijn hun planning-skills als sneeuw voor de zon verdwenen: de leercurve voor doordeweeks is gelukkig wel stijler :). Toch ben ik er nog niet over uit: wat is ongemakkelijker? Hulp vragen aan onbekenden of aan bekenden.. Het is en blijft hoe dan ook moeilijk en confronterend (normaal is mijn vloer echt schoon! ...eh zou je misschien mijn gordijnen ook open willen doen?) Het is een geschenk uit de hemel dat alle instanties zoveel hulp bieden, maar je bent wel overgeleverd aan de grillen van de cliëntenplanning (=mensen en geen colaflesjes). Ik raak dan ook nog steeds niet gewend aan dat constante onrustige gevoel dat lijkt op het wachten op een IKEA pakket met een zeer ruim tijdslot :s...

  • 01 Juli 2013 - 13:24

    Ellen:

    Oooeeeeh, mevrouw is al weer veel op pad geweest, hartstikke leuk kris! En ja, die thuishulp.... Kun je daar niet eens je logistieke technische vaardigheden op los laten? :D

  • 01 Juli 2013 - 13:24

    Ellen:

    Oooeeeeh, mevrouw is al weer veel op pad geweest, hartstikke leuk kris! En ja, die thuishulp.... Kun je daar niet eens je logistieke technische vaardigheden op los laten? :D

  • 02 Juli 2013 - 19:38

    Rieke:

    Goh kind, ik ben weer bijgelezen, je loopt zo snel achter merk ik.
    Maar wat gaaf dat je zo dicht op Robocup hebt kunnen komen ondanks Maxima.
    Hoop dat deze voor jou zo afhankelijke periode gauw voorbij mag zijn maar toch fijn dat het kan.
    En wij genieten toch zoveel van jou, xxxxje moeke

  • 04 Juli 2013 - 18:44

    Rachel:

    Apart filmpje...ik weet niet of ik het zo lang had uitgehouden...maar wel mooi gemaakt ja (alleen zo T R A A G)... Iig fijn dat je er weer uit bent geweest! xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 30775

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 April 2014

Aanleunwoning Strijp S

01 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Verpleeghuis 't Lint

09 Maart 2011 - 24 April 2011

Residentie Park De Houtkamp

25 Februari 2011 - 09 Maart 2011

All-inclusive Resort MMC

24 April 2011 - 30 November -0001

Reintegratieoord Eindhoven

26 April 2014 - 30 November -0001

Pensionada Walhala

03 Juli 2015 - 30 November -0001

Subtropisch Den Haag aan zee

Landen bezocht: