Wat als.. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu Wat als.. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van bijmaxima - WaarBenJij.nu

Wat als..

Door: Kristine

Blijf op de hoogte en volg

11 November 2013 | Nederland, Eindhoven

Wat als... Er geen mantelzorgers bestonden? Dan zou het altijd route 99 bij de Albert Heijn moeten zijn (voor 99 ct bezorgkosten i.p.v. de gebruikelijke 7,5E (!))... Dan zou ik Glow alleen nog maar van Skyradio reclame kennen... Dan zouden jullie niet weten hoe lekker een wc-verhoger zit (want hoe kom je bij de thuiszorgwinkel als je zelf niet kunt lopen?).. Dan zou ik elke avond alleen nog maar verrast worden door mijn eigen instabiele kookkunsten... Dan zou ik nog steeds op twee hoog zonder lift hebben gewoond... Dan hadden mijn huisgenootjes er geen hbo-V diploma bij gekregen... Dan zou ik nu het eerste michelinvrouwtje op de wereld zijn bij gebrek aan rolstoelduwer van zwaargewicht... Dan zou ik geen complimentje over mijn keurig gelakte teennagels hebben gekregen van de therapeut in de zomer (maar waarschijnlijk wel een angstschreeuw door het oerwoud op mijn benen)... Dan zou ik nu op een fiets met zijwieltjes fietsen (bij gebrek aan moral support bij het weer leren fietsen)... Dan had ik nooit meer het zand onder mijn voeten gevoeld...Dan zou ik geen vitamine D(e zon) in de winter hebben opgedaan... Dan zou ik nog steeds als een torpedo naar de bodem zinken tijdens mijn pogingen tot leren flipperen in het zwembad... Dan had ik nog geen pepernoot geproefd dit jaar... Dan stond PSV misschien wél bovenaan (gok dat onze live aanmoedigingen in het stadion afgelopen zomer niet veel goeds hebben gedaan)... Dan zou ik al zeven maanden Eindhoven niet uit zijn geweest (!)... En dan was de meest diepgaande conversatie van het afgelopen half jaar, die met ballon Patrick (en die heeft zijn karakter al niet mee... onee Patrick zelf zou er ook niet eens zijn)..

Maar even zonder grappen (zie je Ruben en Tijl al voor je ;), lieve mantelzorgers, zonder jullie was ik waarschijnlijk nooit hier waar ik nu ben: afgestudeerd, een eigen plek, een baan en in het bezit van de mooiste en sterkste familiebanden en vriendschappen ooit. Zonder jullie had ik niet ingezien dat de grote dingen alleen maar groot lijken, en het de kleine dingen zijn, die ertoe doen, zoals jullie kaartjes en bezoekjes en de wandelingetjes in de buurt. Zonder jullie zou ik mezelf geen volwaardig persoon, (klein)dochter, zus, nichtje & vriendin meer hebben gevonden. Als jullie toch eens wisten hoe vaak dat mij op de rails heeft gehouden: jullie verzekeringen dat ik nog steeds ertoe doe ondanks ik toch al eventjes niet meer "mee kan doen". Jullie kunnen wel zeggen dat ik een doorzetter ben, maar de echte doorzetters dat zijn jullie. Jullie onvoorwaardelijke hoop, hulp. en lieve woorden weten mij toch elke keer te raken en me moed in te praten om niet op te geven, al is het alleen dat ik het niet kan maken tegenover jullie (dan zouden jullie ook in een gat vallen zonder uitvalsbasis in dat gekke Eindhoven ;). Al komt jullie boodschap niet altijd op het moment zelf aan (ben ik even "out", radeloos of heel verdrietig), jullie woorden galmen altijd na en weten uiteindelijk de weg naar mijn hart en hoofd te vinden.

Al was het stiekem gister de Dag van de Mantelzorg en ben ik het, ondanks de grote letters in mijn agenda, glad vergeten (een erfgoedje van de verpleeghuisperiode vermengd met de morfine rehab), voor mij is gister gewoon de Eeuw van de Mantelzorger ingegaan (dat vond ik wel een goede veiligheidsperiode, na al die mislukte vooorspellingen van de afgelopen jaren (gister precies drie jaar)) en is het nog niet te laat om te zeggen dat ik me zo vereerd voel om jullie stuk voor stuk als de meest prachtige en krachtige personen eerst aan mijn bed, nu aan mijn huis, te mogen leren kennen: BEDANKT VOOR JULLIE ONVOORWAARDELIJKE AANDACHT (met een grote A)!!

Een ode aan alle mantelzorgers, ook aan die andere 3,6999 miljoen in Nederland, die elke dag toch weer een topprestatie neerzetten!

  • 12 November 2013 - 00:02

    Rieke:

    Lieve Kristine,

    Toevallig kijk ik naar mijn mail en zie jouw warme ode aan je mantelzorgers. Ja jij hebt een jaloersmakende schare vrienden en vriendinnen om je heen die samen met ons jouw leven draaglijk (proberen te) maken, op de kop af drie jaar. Gelukkig laat je dat toe en zijn wij dankbaar dat het je goed doet en je heeft gebracht waar je nu bent zoals jezelf zegt , KEEP GOING STRONG MY DEAR.

    We Love You, xxxxxxxxxxx

  • 12 November 2013 - 01:32

    Stéphanie:

    Liefi,
    Voor mij ben je gewoon een topper!
    Onze vriendschap bestaat al heel wat jaartjes
    en die koester ik! We wonen een heel eind van
    elkaar, en toch is onze band heel sterk!
    Ik zal er altijd voor je zijn. Met krukken of zonder
    krukken, mobiel of minder mobiel.
    Daar wil ik niet persé het woord 'mantelzorg'
    aan vast plakken. Het is ware vriendschap.
    Ik weet dat jij er ook altijd voor mij bent.
    Met jou lekker kletsen zoals laatst doet me goed.
    En dan 'help' je mij ook weer! Schatje, voel je nooit
    bezwaard om hulp te vragen, van wie dan ook! Jij bent het waard!!

  • 12 November 2013 - 01:40

    Stéphanie:

    En ik denk dat veel meer vriendinnen er ook zo over denken!
    Snap trouwens niet waarom je een wat 'minder mobiel persoon ' niét zou helpen!
    Wie goed doet, goed ontmoet! Dat merk ik vooral tijdens het vrijwilligerswerk.

  • 13 November 2013 - 17:34

    Cindy:

    Aan de mooie woorden van Stéphanie heb ik weinig toe te voegen.
    Als je maar weet dat ik er altijd voor je wil zijn vriendinnetje!

  • 18 November 2013 - 18:30

    Zus:

    Nu heeft de angstschreeuw zich beperkt tot 1 persoon (misschien anderhalf als Wouter zn ogen open heeft gehouden)
    heb ik ook mijn HBO-M (manicure)
    heb ik dankzij de Zonnebloem Spaanse en Eqyptische zon gevoeld
    weet ik überhaupt dat er wc verhogers bestaan
    weet ik hoe cool n knijper is (in je bovenarm of bil)
    had ik n excuus om met mijn lexa man voor t eerst in n hotel te slapen
    heb ik een persoonlijke ervaringsdeskundige om me te begeleiden als ik mijzelf moet melden bij de medici
    en zo kan ik nog ff doorgaan
    kortom, jij geeft ons ook wat terug!!!!

    en laten we er geen eeuw van maken. Hoop zelfs dat je je eerste lustrum niet haalt!

    xx

  • 19 November 2013 - 16:19

    Ur Biggest FAN:

    Love you liefste Krissie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 30767

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 25 April 2014

Aanleunwoning Strijp S

01 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Verpleeghuis 't Lint

09 Maart 2011 - 24 April 2011

Residentie Park De Houtkamp

25 Februari 2011 - 09 Maart 2011

All-inclusive Resort MMC

24 April 2011 - 30 November -0001

Reintegratieoord Eindhoven

26 April 2014 - 30 November -0001

Pensionada Walhala

03 Juli 2015 - 30 November -0001

Subtropisch Den Haag aan zee

Landen bezocht: