Shake ronde - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van bijmaxima - WaarBenJij.nu Shake ronde - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van bijmaxima - WaarBenJij.nu

Shake ronde

Door: Tante Tien

Blijf op de hoogte en volg

30 Juni 2024 | Zuid-Afrika, Den Haag

Dat hebben we ook... shake momentjes.

De super aardige cateraars zijn schoolvoorbeelden van rust regelmaat en reinheid. Ze komen trouw om de anderhalf uur. Ik daarentegen ga alle kanten op, letterlijk. Dit keer viel de (fruit)shake-ronde samen met mijn "shake moment".

De realiteit heeft ons ingehaald en ook in Nijmegen zijn mijn trillingsaanvallen tot uiting gekomen. Dusdanig dat nu aan het zorgteam een hotline met de neuroloog toegevoegd is. En ik meermalig gefilmd word tijdens de episodes. De verpleging begint er schik in te krijgen (na de eerste schrik) onder de aanvallen doen we allerlei metingen, blijkbaar off the chart met saturatie waarden van 83 en bloedrukken variërend van 55 boven 35 tot 150 boven 99.. en ik maar bij bewustzijn blijven. Dat kietelt de professionele interesse wel.

Het is nu wachten of de neurologen er soep van kunnen maken.

Helaas beperken de episodes het mobiliseren.. ik blijf ervoor gaan, net op de mysterieuze gang gekomen met het looprek (it's a jungle out there)

Maar ze putten enorm uit.

O de douche brancard wordt gehaald

Hoe cool is dat , denk je dat je alles hebt gehad..

Liggend douchen, wat een genot. Voor alles is een oplossing met de zeer kordate, scherpe verpleegkundige, die als een leeuw door het vuur voor me gaat tijdens de episodes. Een ontslagdatum is nog niet bepaald. June is daarom terug naar het westen. Vandaag hebben we voor het eerst gevideobeld. Het is fijn dat zij weer in een rustige omgeving vertoeft. Kan ze even bijkomen van alle ziekenhuis-energieën. Wat heeft ze het goed gedaan de afgelopen dagen. Het leven hè. Ook zij leert het al vroeg kennen in al haar glorie en uitdagingen.

Van het weekend heb ik ook de eerste praatjes gehad met verpleegkundigen. Dan leer ik ze toch een beetje kennen, of zij mij eerder (met de pijnstilling zit je zo op de praatstoel, nou ja ik in ieder geval). Dat ze even op een kruk erbij kwamen zitten, zoals vroeger (toen alles beter was weetjewel;). Misschien toch extra oogje in het zeil. Er lijkt in ieder geval iets meer lucht te zijn dan doordeweeks. Het is hard werken, hun stappentellers vliegen me om de oren. Ik hoop dat ze niet te streng voor zichzelf zijn, probeer ik ze te zeggen. Het is evident dat ze heel wat aftillen en rennen, daar hoeft wat mij betreft geen strenge smartwatch stem bovenop. Op naar zachtheid!

Dus een tevreden liefdevolle en gezegende zondag iedereen gewenst


  • 30 Juni 2024 - 15:38

    Lotte:

    Wat spannend van alle trillingen Kris, gelukkig zitten ze er daar bovenop om te ontdekken hoe het zit. Het klinkt of er daar steeds ietsje meer rust en soort van gewenning komt, er wordt zo te horen goed voor je gezorgd. Ik duim voor je dat je snel goed genoeg opgeknapt bent om achter June aan te gaan. Liefs!


  • 30 Juni 2024 - 20:06

    Malou:

    Wat kan je toch mooi schrijven! Zet 'm op!


  • 30 Juni 2024 - 23:05

    Marly:

    Sterkte lieverd. Dappere strijder!


  • 01 Juli 2024 - 09:59

    Mieke:

    Lieve Kristine, wat blijf je moedig en in liefde ondanks de moeilijke weg die je gaat…nu ook Feo en June weer terug zijn naar huis. Ja wat een raadsel die nare trillingsaanvallen. Gelukkig dat dit nu de volle aandacht krijgt van de neurologen in dit goede UMC, dat geeft hoop. Er wordt gelukkig liefdevol voor je gezorgd! Ik wens je veel kracht en vertrouwen lieve Kristine om in het beste te blijven geloven. Veel liefs en zegen gewenst. Mieke[e-2764]


  • 03 Juli 2024 - 22:01

    Cindy:

    Beterschap


  • 08 Juli 2024 - 16:30

    Tante Marijke:

    Leuk om mee te lezen. Succes met je revalidatie.[e-1f340] Keep up the positive vibes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 25 Feb. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 34228

Voorgaande reizen:

02 Juli 2024 - 12 Juli 2024

Koninklijke Residence op 't Zand

26 Juni 2024 - 02 Juli 2024

Kamertje Tien

26 April 2014 - 22 Juni 2015

Pensionada Walhala

01 September 2012 - 25 April 2014

Aanleunwoning Strijp S

01 Mei 2013 - 16 Juni 2013

Verpleeghuis 't Lint

09 Maart 2011 - 24 April 2011

Residentie Park De Houtkamp

25 Februari 2011 - 09 Maart 2011

All-inclusive Resort MMC

24 April 2011 - 30 November -0001

Reintegratieoord Eindhoven

03 Juli 2015 - 30 November -0001

Subtropisch Den Haag aan zee aka Agga Centraal

Landen bezocht: