Het hart loopt over - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van bijmaxima - WaarBenJij.nu Het hart loopt over - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van bijmaxima - WaarBenJij.nu

Het hart loopt over

Door: Kris

18 Juli 2024 | Zuid-Afrika, Den Haag

Terwijl de massala geuren de slaapkamer binnenstromen en de klanken van Lovely day June aan het dansen maken, zie ik een window. Al typende met 1 hand en afentoe een verrassings aanval van June's dansende vingers op het scherm kom ik tot wat flarden over hoe het gaat. Ik ben drie keer begonnen omdat June de terug knop raakte en nu is de telefoon nagenoeg leeg.

Toch hoop ik nog snel een kort inkijkje te geven omdat er met bezorgdheid wordt gevraagd of het wel gaat in deze radiostilte. Het antwoord is ja, het was een rocky start. Ik snap nu waarom mensen vanuit het revalidatiecentrum eerst met verlof gaan voor een weekend. Na een soepele transfer mede mogelijk gemaakt door de schoonfamilie; een regenachtige wandeling met mijn vader van het zorghotel naar huis; enbeen fantastisch liefdevolle en bemoedigende ontvangst door June en Feo, het was ook onze anniversary; werd mijn inhoudingsvermogen op de proef gesteld. Een paar dagen later heb ik nu een was-verbod; revalideren met een kleintje om je heen is automatisch trainen. Keuzes voelen niet altijd als keuzes en trappelende benen kunnen belanden tegen het hekwerk in de heup. Grenzen stellen 3.0 om maar zo te zeggen, wat moreel niet altijd goed voelt. Want hoe kun je je kind nou niet effectief kunnen troosten, voeden noem maar op? Gelukkig heeft zij genoeg liefdevolle armen om zich heen. De 10 voor optimaliseren heeft zich vertaald in een fantastisch hulpschema, met enthousiaste helpers. Het is even wegslikken hoeveel te ontvangen, te ontvangen en te ontvangen, vrouw vrouw vrouw wat blijft dat moeilijk en het moment dat dat niet meer moeilijk voelt is het oppassen geblazen dat je jezelf niet veroordeelt voor dat feit. Misplaatste zelfmedelijden ligt dan aan het eind van deze gedachte spiraal op de loer. De andere richting is te realiseren: wat als je die kring niet hebt. Wat als je een alleenstaande ouder bent .. wat wat wat.

Het hoofd draait overuren. Het lichaam ook. De liefde loopt over, mijn hart ook. Dankjulliewel. Dat is denk ik een beetje de samenvatting.

(Hierbij een niet nagelezen verhaal want 1% batterij en Cindy is klaar met koken voor ons (L).

Oja en laat ik eindigen met te zeggen, hoe fijn het is om thuis te zijn!!! Dat is toch eigenlijk de allerbelangrijkste boodschap!

• 18 Juli 2024 - 21:22

Cindy:

[e-2764]

• 19 Juli 2024 - 16:49

Malou:

Fijn Kris dat het goed voelt om thuis te zijn! Alle hulp en meer is je zo gegund!